Elektrikli Motorlu Araçlar Yollarda (En sonunda)
İlk elektrikli araçların kullanımından beri 100 sene geçmesine rağmen petrol rantından geç kalan bu geliştirilebilir ve uygulanabilir sistem giderek yaygınlaşıyor... üretimin fazlalaşmasıyla beraber doğacak rekabet ve gelişen teknolojiyle fiyatların uygun hale gelmesi neticesinde de standart sistemlerin yerini alması uzun bir zaman almıyacakmış gibi görünüyor... heycan verici bir durum... toyota prius bu konuda bir devrim yapmıştı... avrupa ve özellikle amerikada en üst satış rakamlarına ulaşmasına rağmen ülkemizde ne yazık ki bu alanda bir atılım göremedik... ilk büyük girişim (aslında gıcık kaptığım) fransız renault firmasından geldi... reklamlarını gördüğümde full elektrik ibaresini görünce gerçekten şaşırdım.. sitesine göz attığımda sadece tek bir araç değil bir kaç araçla piyasaya girdiklerini gördüm...özellikje ZOE ürününe hasta kaldım inşallah bir tane edinirim..hedefi koydum şu anda...
Özellikler:
- Araç tipi :Kompakt HB
- Uzunluk :4086 mm
- Genişlik :1788 mm
- Yükseklik :1540 mm
- Motor Gücü :60 kW (80 beygir)
- Tork :222 Nm
- Maksimum hız :135 km/h
- Menzil :160 km
- Yolcu sayısı :4 kişi
- Boş ağırlık :1392 kg
- Jantlar :19 inç
"Enerji üretiminden yola" toplam emisyon (Avrupa Birliği enerji regülasyonuna göre elektrik üretimine bağlı olarak hesaplanan enerji üretiminden yola toplam emisyon): ZOE: 12 g/km / 62 g/km, 85 HP'lik Clio dCi'ye göre : 132 g/km / 133 g/km
Şarj yöntemleri:
Standart şarj
En yaygın şarj yöntemidir. Otomobilinizi sadece bir şarj terminaline (örneğin, bir otoparkta) ya da bir ev prizine bağlayarak mevcut güce göre 6 - 8 saat arasında tam şarj gerçekleştirebilirsiniz.
Hızlı şarj
En iyi yardımcı şarj yöntemidir. Bataryanızı hızla şarj etmeniz gerektiğinde, otomobilinizi otoyol üzerine yerleştirilen "hızlı şarj" terminallerinden birine bağlamanız, sadece 10 dakikada 50 km'lik menzil kazanmanız ya da yarım saatte tam şarj gerçekleştirmeniz için yeterli olacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder